فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ

ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم

گوشت گوسفند از دیرباز یکی از مهمترین منابع تامین پروتئین حیوانی (گوشت قرمز) در ایران بوده است لیکن به دلیل شیوه سنتی گوسفند داری و محدود بودن منابع خوراکی دام (علوفه مرتعی) در این شیوه یعنی اتکاء به بهره برداری بی رویه از مراتع تولیدات آن پاسخگوی نیاز جمعیت روبه افزایش کشورمان نیست.از این رو شناخت گوشت گوسفند مرغوب و با کیفیت اهمیت زیادی دارد.در ادامه ویژگی و روش شناسایی گوشت مرغوب و با کیفیت را بر ذکر کرده‌ایم.

مزایای گوشت گوسفندی

گوسفند در سن های مختلف نام های متفاوتی دارد . مثلا زمانی که گوسفند در سن زیر 12 ماه باشد نام بره به خود میگیرد . در زمان خرید گوسفند زنده باید به سن گوسفند دقت داشته باشید . گوشت گوسفند از بهترین و لذیذترین گوشت ها است که می توان در اکثر غذاها از آن استفاده کرد . گوشت گوسفند شامل درصد بالای امگا 3 می‌باشد . محققان دریافته اند که امگا 3 در روند درمان میگرن، تنش های عصبی و افسردگی و استرس تاثیر مثبتی دارد  به این صورت که اگر به بیماران مبتلا به میگرن روزانه 2 گرم امگا 3 خالص داده شود می توانند میگرن خود را کنترل کنند .

هر کدام از قسمت های گوشت گوسفند قیمت های متفاوتی دارد مثلا قسمت فیله و دنده گوسفند را می توان گرانترین قسمت های گوشت گوسفند به شمار آوزد و قسمت تقریبا ارزان قیمت گوشت گوسفند را شانه می نامند که می تواند جایگزین مناسبی برای ران گوسفند باشد . گوشت شانه سرشار از ویتامین های گروه ب است که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است که هضم آن بسیار سریع و راحت است . چربی موجود در گوشت گوسفند بسیار بالاتر از بقیه گوشت هاست اما چربی آن را می توان در دسته چربی های مفید قرار داد . اما با وجود قصابان ماهری که امروزه وجود دارند و توانایی برش و جدا کردن چربی های اضافی را از گوشت می گیرند، می توانید با خیال راحت تری به استفاده از این گوشت پرداخت .

ویژگی های ظاهری گوشت قرمز سالم 

۱- رنگ گوشت باید رنگ طبیعی گوشت دام و به رنگ قرمز روشن بوده و نباید تیره باشد. تغییر رنگ قرمز به سبز، قهوه ای ، خاکستری و سیاهی دال بر فساد گوشت است. 
۲- سطح خارجی گوشت نباید مرطوب یا خیس باشد و لایه لزج و چسبناک روی گوشت دال بر فساد گوشت است و همچنین گوشت نباید خشک و چروکیده باشد گوشت باید سفت و قوام خود را داشته باشد. (گوشت دام های مسن و ماده به اصطلاح (دیرپخت) بوده و سفت تر از گوشت دام های جوان و نر می باشد) 
۳- هیچ گونه بوی غیر طبیعی ترشیدگی یا بوی تعفن یا بو دار نباید از آن به مشام برسد و وجود بوی غیر طبیعی در محل اتصال گوشت به استخوان نشانه فساد عمقی است. 
۴- گوشت باید کاملا تمیز، عاری از خون مردگی، ضربه، قارچ زدگی و کبودی باشد ذرات خارجی مشکوک در آن دیده نشود. 
۵- گوشت موجود در فروشگاه باید متناسب با ظرفیت یخچالهای موجود باشد.و باید کاملا بهداشتی تهیه شده و ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و از کشتارگاههای مورد تایید دامپزشکی تهیه شود و از خرید گوشت قرمز بدون مهر و برچسب دامپزشکی به جد خودداری نمائید. .

گوشت گوسفندی

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند

میزان خونابه گوشت:

به طور کلی به علت وجود مقداری آب، تمام گوشت ها آبدار هستند اما عامل دیگری که در میزان خونابه موثر است مقدار چربی آن است و می توان گفت که گوشت های چرب تر، آبدارتر هم هستند. در اکثر اوقات روش های غلط نگهداری و انبار نمودن گوشت باعث خشکی آن می شود.

طعم گوشت:

مزه یا طعم گوشت با افزایش سن گوسفند زیادتر می شود و معمولا گوشت گوسفند بالغ دارای بهترین مزه است. مزه نامطبوع گوشت گوسفند ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب گوسفند در طول دو هفته قبل از کشتار باشد.

۱ رنگ گوشت باید بسته به نوع و جنس و سن حیوان به صورت طبیعی باشد.
۲ سطح خارجی گوشت باید بدون هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ یا خراش باشد.
۳ سطح خارجی گوشت باید بدون رطوبت غیر طبیعی باشد.
۴ هیچگونه بوی غیر طبیعی مانند بوی ترشیدگی یا تعفن نباید حس شود.
۵ گوشت عضلات باید سفت ودارای قوام خاص بوده و نباید نرم و لزج یا خشک و چروکیده باشد.

تشخیص انواع گوشت دام‌های کشتاری با توجه به رنگ و مشخصات ظاهری

گوشت گاو: رنگ گوشت گاو از قرمز روشن تا قرمز تیره متغییر است. در گاو نر جوان رنگ گوشت قرمز روشن است ولی در گاوهای مسن گوشت خشن‌تر و تیره رنگ‌ تر بوده، چربی بین عضلانی کمتر می‌شود، به طوری که در گاو نر پیر سطح گوشت، خشک و تیره خواهد بود.
گوشت گوساله: ترد و دارای دانه‌های ظریفی است، رنگ آن قرمز متمایل به سفید یا کمی گلی رنگ است. هر اندازه سن گوساله بیشتر باشد گوشت آن سفت تر و تیره تر می‌شود. در لاشه ی گاو نر اخته شده و ماده گاو جوان، چربی سفید یا زرد مایل به سفید و سفت بوده ولی در گاو مسن چربی زرد رنگ تر است.
گوشت گوسفند: قرمز رنگ بوده، در مقطع دارای دانه های ظریف و به هم فشرده است. در آن مقادیر متفاوتی چربی بین عضلانی دیده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۸
alivesheep alivesheep

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی