فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵ ق.ظ

بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران

بزها را می توان یکی از سبک ترین دام ها در ایران دانست که دامداران از آنها به دلیل هزینه بسیار پایین در پرورش استفاده می کنند، به صورت تقریبی هزینه پرورش بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران را می توان نصف هزینه پرورش گاو یا گوسفند دانست، اما نکته مورد نظر انتخاب نژاد مناسب بز و بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران است که در این متن به صورت کامل برای شما توضیح داده شده است.

آشنایی با دام و دامداری

آشنایی با دام و دامداری

بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران

همانطور که میدانید بز ها از حیوانات حلال گوشت می باشند و پرورش آنها به منظور استفاده از گوشت، شیر، کرک و پوست است از بهترین نژاد های بز می توان به نژاد های نجدی، عدنی، مرخز، کرکی اشاره داشت که در ادامه برای شما به صورت کامل توضیح داده خواهند شد.

از نکات جالب و کلی مربوط به تمامی نژاد های بز می توان به تغذیه و سلامت بزها اشاره داشت، قابل ذکر است که بزها همه چیز می خورند و نسبت به گاو و گوسفند کمتر بیمار می شوند به همین دلیل پرورش دام آنها هزینه بالایی نداشته و بازدهی بسیار بالا دارد.

خرید گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده

نام بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران :

نجدی ها:

بز های نجدی را می توان از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران دانست، این بز ها دارای دوره شیردهی 6 ماهه هستند و توانایی تولید هر روز 800 گرم شیر را دارند، از ویژگی های منحصر به فرد این نژاد همانطور که بیان شد می توان به چند قلو زا بودن آنها اشاره کرد .

این نمونه نژاد به عنوان یکی از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران برای خوزستان می باشد و توانایی خوراک از هرچیزی را دارد، دامداران در 90% مواقع خوراک بزهای نجدی را از پس مانده های نان و غذا تهیه می کنند، پرورش این بز به صورت تقریبی از رشته های زاگرس و مرکزی خوزستان تا سواحل خلیج فارس ادامه دارد .

از نکات بد در مورد این نژاد می توان در حال انقراض بودن آنها اشاره کرد، درصد این نژاد طبق آخرین آمار در ایران به 46% می رسد که یکی از کمترین موجودی ها در بین نژاد های دیگر بز است.

نژاد های بز های چندقلو زا

نژاد های بز های چندقلو زا

عدنی ها:

بز های عدنی را می توان بز مخصوص شهر بوشهر دانست، این بز تنها در بوشهر پرورش پیدا می کند و نمی توان از آن در دیگر نواحی ایران پیدا کرد، از خصوصیات اصلی و زیبای بز عدنی می توان به رنگ های متنوع این بز برای تهیه پوست اشاره داشت.

پوست بز های عدنی در رنگ های آهویی، سیاه،سفید، قهوه ای، کرمی موجود می باشد که نسبت به دیگر نژاد ها از تنوع بالایی برخوردار است.

این نمونه بز نسبت به دیگر نژاد ها از افزایش وزن روزانه بالایی برخوردار است به صورتی که می توان گفت هر بز توانایی افزایش 80 گرم در هر روز را دارد اما اگر به دنبال بزهای چند قلو زا هستید، پیشنهاد می کنیم نسبت به بز های نجدی از این نژاد تهیه نکنید زیرا درصد چندقلوزایی این نژاد 30% تعیین شده است.

ویژگی اصلی بز های عدنی که باعث معروفیت آنها شده است دوره شیردهی 4 ماهه آنها بوده است علاوه بر این بز های عدنی توانایی تولید روزانه 1 کیلو گرم شیر را دارند.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

تالی ها:

بزهای تالی از نمونه بز های 25 تا 30% چند قلوزا هستندو یکی از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران می باشند، این نمونه بز ها مختص استان هرمزگان بوده و دیگر مناطق ایران از آنها پیدا نمی شود، قابل ذکر است این بز از دسته بزهای گوشتی و شیری محسوب می شود و بیشتر برای استفاده از گوشت آنها را خریداری می کنند زیرا این دسته لاشه گوشت بسیار مناسبی برای تغذیه دارند.

میزان تولید شیر این نژاد با نژاد نجدی برابر بوده و هر دو در طول روز توانایی تولید 800 گرم شیر را دارند، البته قابل ذکر است که در یک دوره شیردهی کامل یعنی 120 روز شیردهی،  شما می توانید از بزهای تالی 100 لیتر شیر تهیه کنید.

بز های تالی در زمان تولد از دیگر نژاد دارای وزن بالاتری می باشند به صورتی که می توان وزن هر بزتالی را در زمان تولد 2.5 کیلوگرم تلقی کرد، اما وزن هر بز در زمان شیرگیری 10 کیلوگرم می باشد و زمانی که بز های تالی به دوران بلوغ خود برسند می توان آنها را 30 کیلو تصور کرد.

انواع دام زنده

انواع دام زنده

مرخز ها:

بزهای مرخز از بزهای تالی و عدنی دارای درصد دوقلوزایی بالاتری می باشد، این نمونه بز مختص شهر کردستان می باشد اما به دلیل اینکه جمعیت این نژاد به 2500 راس رسیده است می توان آنها را جز بزهای در حال انقراض در ایران تلقی کرد، قابل ذکر است که این نمونه بز ها از بزهای اصلی کرکی هستند و در 90% مواقع متمایز از سایر انواع دام و گوسفند زنده، با هدف استفاده از الیاف با کیفیت شکار می شوند.

دوره شیردهی این نژاد 196 روز است که توانایی تولید بیشترین مقدار شیردهی در بین نژاد های بز یعنی 150 لیتر شیر را دارد، زمانی که یک بز مرخز متولد می شود از بز های تالی اندکی سنگین تر می باشد اما در زمان بلوغ دارای وزن 40 کیلو گرم است در زمان شیردهی وزن این نمونه بز را که از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران شناخته شده است می توان 15 کیلو گرم معرفی کرد.

بز چندقبوزا

بز چند قلوزا

سازگاری نژاد های بز با مناطق :

نژاد بزها مطلق به مناطق مختلف می باشد، زمانی که شما به دنبال بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران هستید، متوجه خواهید شد که در هر قسمت از ایران هر نژاد بهترین می باشد.

نژاد آذربایجان و زاگرس :

این مناطق دارای رشد بسیار زیاد گیاه هستند به همین دلیل بزهای مرخز و مویی سازگاری مناسبی با این مناطق دارند.

نژاد کوهستان شمالی:

بزهای بومی توانایی سازگاری با کوهستان های شمالی مانند کوه های البرز را دارند.

نژاد نیمه خشک:

این مناطق دارای بارندگی کم می باشد و تنها بز های کرکی و بومی توانایی سازگاری با این محیط را دارند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۰۴
alivesheep alivesheep

گوسفند زنده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی