فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ق.ظ

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

علوفه ذرت یا یونجه، کدام یک برای تغذیه حیوانات و دام ها مناسب است؟ ارزش غذایی علوفه ذرت یا یونجه برای حیوانات مناسب و از لحاظ هزینه با صرفه است؟ در این مقاله قصد داریم که بررسی کنیم که از بین علوفه ذرت یا یونجه کدام یک انتخاب مناسبی برای دام ها می باشد و از لحاظ تغذیه می تواند بهتر عمل کند. 

علوفه

از ضروری ترین و اصلی ترین نیازهایی که برای حیوانات و دام ها وجود دارد، علوفه است. علوفه در واقع گیاهانی هستند که به صورت اختصاصی از آنها برای تغذیه حیوانات اهلی و دامی استفاده می شود. در واقع هدف اصلی از کشت آنها برای تغذیه این حیوانات می باشد. انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد که مشهورترین و قدیمی ترین آنها که از زمان های دور همواره مورد استفاده قرار می گرفته است، یونجه بوده است، البته استفاده از علوفه محدود به یونجه نیست و انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد که به صورت تازه و خشک شده می توان آنها را مورد استفاده قرار داد. علوفه ها ممکن است که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده باشند که می توان به ترکیبات حبوبات نرم، ته مانده سایر محصولات کشاورزی و... اشاره داشت.

علوفه ذرت یا یونجه

علوفه ذرت یا یونجه

علوفه یونجه

علوفه یونجه از مشهورترین علوفه هایی است که همواره برای دام های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر نیز کشت صنعتی آن رایج است و در بسیاری از کشورها به عنوان یک منبع غذایی اصلی برای حیوانات اهلی و دام ها به حساب می آید. در ایران نیز علوفه یونجه یک علوفه پرمصرف و پرکاربرد برای حیوانات مختلف است و به دلیل ارزش بالای غذایی که دارد، استفاده از آن توصیه می شود. علوفه یونجه از لحاظ بیومس در شرایط بسیار ایده آل قرار دارد. از ویژگی های قابل توجه آن داشتن ارزش غذایی بسیار بالا است و می توان به صورت های مختلف از جمله سبز و خشک این علوفه را مورد استفاده قرار داد. 

علوفه یونجه

علوفه یونجه

مزیت های علوفه یونجه

از مهمترین مزیت هایی که برای علوفه یونجه وجود دارد، این است که با شرایط گوناگون اقلیمی و جغرافیایی سازگار است و در بسیاری از مناطق امکان کشت آن وجود دارد و در ایران نیز به صورت بومی انواع گونه های آن قابل کشت است. از مهمترین مزیت های یونجه عملکرد فوق العاده آن از لحاظ ارزش غذایی است. علوفه یونجه پروتئین بسیار بالایی دارد که 2000 تا 2500 کیلوگرم در هکتار در هر واحد سطح است که در مقایسه با علوفه های دیگر در صدر قرار دارد. 

مزایای علوفه یونجه

مزایای علوفه یونجه

ارزش غذایی یونجه برای انواع دام چقدر است؟ 

از لحاظ داشتن ارزش غذایی، یونجه از جمله علوفه های بسیار غنی می باشد. ترکیبات متنوعی در یونجه با غنای بالا وجود دارند که از جمله آنها می توانیم به مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین اشاره داشته باشیم. بیشترین پروتئینی که در یونجه وجود دارد در برگ های آن، ذخیره شده است. دامدارانی که به دنبال پرواربندی گوسفندان خود هستند، ضروری است که از جیره بندی این علوفه با ارزش استفاده کنند تا گوسفندان و دام به وزن مورد نظر برسند.

پرطرفدارترین مطالب مارا از دست ندهید!

علوفه ذرت

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد و در واقع انواع علوفه ها محدود به یونجه نیست و در این زمینه تنوع زیادی وجود دارد. یکی از این علوفه ها، علوفه ذرت است که هر چند مانند علوفه یونجه از آن استفاده وسیعی نمی شود، ولی به دلیل ارزش بالای غذایی که دارد به تدریج استفاده از آن متداول می شود حتی در برخی از مناطق نیز به عنوان جایگزین سایر علوفه ها مورد استفاده است. 

ذرت در واقع محصول بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد و به طور معمول در مناطق گرم و معتدل رشد و پرورش می یابد. این محصول از لحاظ کاشت و استفاده در قاره های دیگر قدمت طولانی ندارد اما استفاده از آن به تدریج در حال گسترش است و به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شده است به طوری که کشت آن پس از گندم و برنج، مقام دوم را در میان غلات به خود اختصاص داده است. 

علوفه ذرت

علوفه ذرت

علوفه و سیلاژ ذرت

علوفه و سیلاژ ذرت یکی از علوفه هایی است که برای انواع دام می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این علوفه در قیاس با سایر علوفه هایی که برای دام ها مورد استفاده هستند، هزینه پایین تری دارد. از مزیت هایی که این علوفه دارد داشتن کربوهیدرات بالای آن است که در مقایسه با سایر سیلاژها کربوهیدرات علوفه ذرت کیفیت بسیار بالایی دارد. از دیگر ویژگی های علوفه ذرت نیز این است که در مقایسه با سایر علوفه ها، دام ها تمایل بیشتری به خوردن آن دارند. 

علوفه ذرت یا یونجه

یکی از سوالاتی که در مورد علوفه ها پرسیده می شود این است که از بین علوفه ذرت یا یونجه کدام یک برای دام ها بهتر است و توصیه می شود؟ در حال حاضر با توجه به هزینه های بالای علوفه ها، دامداران به دنبال انتخاب علوفه ذرت یا یونجه هستند و در واقع این دو به رقیبی برای یکدیگر نیز تبدیل شده اند. نکته ای که در این مورد باید ذکر شود این است که از لحاظ ارزش غذایی این دو علوفه تقریبا در سطح برابر قرار دارند، مقدار جذب آب سیلاژ ذرت در قیاس با یونجه بسیار کمتر است و همچنین سیلاژ آن 25 درصد از یونجه انرژی بیشتری دارد و نکنه دیگر این که علوفه ذرت قیمت مناسب تری دارد. 

علوفه ذرت یا یونجه کدام یک گزینه مناسب است؟

همانطور که گفته شد یونجه از پروتئین بالایی برخوردار است، علوفه ذرت نیز از کربوهیدرات بالا و با کیفیت برخوردار است. در واقع می توان گفت که علوفه ذرت یا یونجه هر چند در برخی از دامداری ها به عنوان جایگزین برای یکدیگر انتخاب می شوند ولی بهترین کار ممکن، استفاده از این دو علوفه به صورت مکمل است. در واقع به دلیل داشتن سطح خاصی از ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین ها و سیلاژ آنها توصیه می شود که در فصول مختلف به صورت مکمل و در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند که برای پرواربندی و شیردهی هر دو می توانند بسیار مناسب باشند. لذا علوفه ذرت یا یونجه در کنار هم مزیت فراوانی برای گوسفند زنده و دام زنده دارند. 

علوفه ذرت بهتر است یا یونجه

علوفه ذرت بهتر است یا یونجه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۳۱
alivesheep alivesheep

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی