فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

با گوسفند نژاد افشاری آشنا شوید

امروزه بیش از 200 نژاد متفاوت گوسفند در سراسر وجود دارد و اغلب این نژادها از لحاظ اقتصادی بازدهی چندانی ندارند و بیش از سه چهارم صنعت گوسفندداری دنیا، متکی به 10 تا 20 نژاد مشهور و رایج گوسفندان است. بطورکلی گوسفند یک دام چندمنظوره است و بخصوص از نظر تولید گوشت، پشم، پوست و شیر مورد توجه است. 
گوسفندان  نژاد افشاری جز گوسفندانی است که پرورش آن بسیار اقتصادی و به صرفه است. به خصوص اینکه این نژاد از گوسفندان دارای گوشت و پشم عالی هستند. در اصل زادگاه اصلی گوسفندان افشاری متعلق به شهر زنجان است اما با توجه به نژاد خوب این نژاد از گوسفندان برای پرواربندی و فروش امروزه در پانزده استان دیگر کشور چون کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، البرز، تهران، فارس شاهد گله های گوسفند افشاری هستیم. دلایل متنوع و زیادی باعث شده است که امروزه گوسفندان نژاد افشاری جز پر فروش ترین و رایج ترین گوسفندان میان پرورش دهندگان و خریداران باشد
در ادامه برخی از ویژگی های این نژاد از گوسفندان را بر می‌شماریم.


‌نژاد گوسفند افشاری :

گوسفندان افشاری در دسته نژاد گوشتی قرار دارند.

رنگ پشم:

رنگ این نژاد از گوسفندان معمولا قهوه‌ای روشن، تا تیره است و به ندرت رنگ سفید در این نژاد از گوسفندان نیز وجود دارد

پراکنش گوسفندان افشاری:

گوسفند افشاری در وسعتی قریب به 20 هزار کیلومتر مربع در بین استان زنجان و قسمتی از استانهای آذربایجان‌ غربی و آذربایجان شرقی و کردستان پراکنده است.

جمعیت: 

جمعیت این نژاد از گوسفندان بالغ بر یک میلیون راس می‌باشد.

خصوصیات ظاهری:

گوشهای گوسفندان افشاری معمولا به صورت افتاده و بزرگ بوده، همچنین گوسفند افشاریِ نیم گوش و بدون گوش نیز دیده می‌شود. قوچ و میش هر دو فاقد شاخ می‌باشند. روی بینی در قوچها اکثرأ انحنا وجود دارد و در میشها صاف یا دارای انحنای کمی است‌. گردن در میشها دراز بوده و در قوچها قوی و ضخیم می‌باشد. دنبه در گوسفند افشاری دو لپی بوده و به صورت سفره‌ای و پهن می‌باشد. گوسفند افشاری جزو گوسفندان سنگین ‌دنبه کشور محسوب می‌گردد. دنبه در این حیوان معمولا دارای شیب خاصی است که از ناحیه کمر حیوان شروع‌ می‌شود و حالت افتادگی را به دنبه می‌دهد.
دنبالچه گوسفندان افشاری دارای پشم، بدون ذخیره چربی بوده و برجستگی دنبالچه از نمای جانبی چندان قابل مشاهده نیست‌. دنبالچه ممکن است گاهی درازتر از دنبه باشد. گوسفند افشاری جزو گوسفندان بلند قد نسبت به دیگر نژاد گوسفندان محسوب می‌گردد و بیومتری‌های انجام شده نشان می‌دهد که ارتفاع کمر در این حیوان قدری بلندتر از ارتفاع جدوگاه می‌باشد و دست و پا از ظرافت خاصی برخوردار است که حیوان را قادر به ‌راه پیمایی در کوهستان و مناطق سنگلاخی می‌نماید. سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در این حیوان غالبأ پوشیده از پشم بوده، لیکن زیر گردن، زیر شکم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهای زبری که رنگ آنها تیره‌تر از رنگ پشم حیوان است پوشیده شده است‌. از نظر کمیت و کیفیت پشم در مقایسه با سایر گوسفندان بومی استان، متفاوت و از نظر ظرافت الیاف با گوسفندان مغانی، قزل و بختیاری مشابه بوده و دارای پشم ضخیمی می‌باشد که در صنعت قالی بافی استان زنجان از آن استفاده می‌کنند.

گوسفند افشاری-alivesheep

خصوصیات ژنتیکی:

 1- سرعت رشد بالای این نژاد بطوریکه جزء اولین گروه گوسفندان گوشتی کشور و هم ردیف گوسفندان بختیاری، ماکویی و مغانی  قرار گرفته است‌.
 2- تولید شیر خوب و پرچرب این گوسفند که باعث ‌شده است جزء گوسفندان دو منظوره گوشتی - شیری قرار بگیرد.
 3- سازگاری و عادت پذیری آن با شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر.
 4- قدرت راه پیمایی و کوه پیمایی خوب این نژاد بطوریکه قادر است فاصله 100 کیلومتری بین ییلاق و قشلاق را براحتی طی  نماید.
 5- بالا بودن نسبی دو قلو زایی این نژاد نسبت به سایر نژادهای گوسفند استان زنجان و کشور
 6- مقاومت گوسفند افشاری در مقابل امراض انگلی داخلی و خارجی
 7- بالا بودن ضریب تبدیل و داشتن بازده اقتصادی مطلوب

چرا خرید گوسفندان افشاری اقتصادی و مناسب است؟

نژاد گوسفندان افشاری از نژاد های خوب گوشتی ایران به حساب می آید. قدرت پرواری در این دام بسیار عالی بوده و بر اساس تحقیقات انجام شده و از افزایش وزن روزانه تا 280 گرم برخوردار می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۷
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

کاربردهای پوست گوسفند

پوست گوسفند
چرمی که امروزه بابت تهیه آن می بایست مبلغ گزافی را بپردازیم ، در گذشته به عنوان یک کالای لوکس و پر ارزش نبود بلکه در قدیم از آن به عنوان پاپوش،ذخیره آب،افسار و…برای مصارف روزانه استفاده می کردند.


پوست حیوانات تنها در زمان زنده بودن حیوان ،به کمک سیستم بدنشان،از گندیدگی محافظت می شود ولی پس از آنکه حیوان کشته شد ،باکتری های زیادی به سمت پوست حمله و آن را دچار فساد می کنند.روش های مختلفی برای نگهداری از پوست گوسفند وجود دارد: ریختن آب سرد ، خواباندن در نمک واستفاده از یخ و…
اگر این کار، سریع بعد از کشتن حیوان انجام نشود ،باعث بروز خرابی و آسیب به پوست می شود و از مرغوبیت نهایی کار می کاهد.
یکی دیگر از روش ها ،خواباندن قطعات پوست گوسفند در قالب هایی از جنس فلز است که این قالب ها را در آفتاب قرار می دهند تا هر چه زودتر آب آنها، بخار و خشک شوند.
البته کیفیت نهایی ،در روش خواباندن در نمک ،بالاتر خواهد بود.پوست گوسفند یکی از پر طرفدارترین چرم ها می باشد. در کشور ما، میزان تولید پوست گوسفند، به دلیل کشتار زیاد گوسفندان در سال ،بسیار بالاتر از مقدار پوست گاو است. به حدی که ،سالانه مقدار بسیار زیادی از پوست گوسفند را به خارج از ایران صادر می کنیم.ولی اگر این صادرات به جای پوست خام ،تبدیل به صادرات چرم شود ،می تواند علاوه بر افزایش اشتغال برای جوانان ، ثروت بیشتری را هم ،برای کشور به ارمغان آورد.
در کشور ما، بیشترین میزان چرم تولید شده از پوست گاو و بز بدست می آید و تنها قسمت کمی از پوست گوسفند ،تبدیل به چرم می شود ومتاسفانه، درصد بالایی از آن ،به صورت خام به کشور های دیگر صادر می شود.
حتما به هنگام ذبح گوسفند شما هم پوست گوسفند را فروخته اید. در واقع به دلیل مقاومت  و همچنین جذب ۳۰ تا ۳۵ درصد از نم یا رطوبت بدن با پوست گوسفند اقدام به ساخت موارد زیر می کنند.
 کیف ،کفش،دمپایی،پوتین

روکش صندلی
کت،بارانی،زیر انداز
پوست گوسفند یک عایق محکم می باشد به طوری که در برابر شعله و الکتریسته ساکن مقاوم می باشد.

• در گذشته از پوست گوسفند به عنوان ظرفی استفاده می کردند که می توانست لبنیات را در خود نگه دارد.خاصیت جالب و عجیب این ظرف ،سالم و خنک ماندن ماست به مدت حداقل یک هفته در آن بود.
در حال حاضر علاوه بر موارد بالا،از پوست گوسفند می توان وسیله های متفاوت و لوکس با کاربرد های متفاوت تولید و عرضه کرد.
طبق تحقیقاتی که محققین انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که نوزادانی که در ماه های اول تولد خود ،روی پوست حیوانات خوابیده اند ، نسبت به نوزادانی که در شرایط عادی بوده اند، ابتلا به آسم و آلرژی در آنها بسیار پایین تر خواهد بود.

جدیدا در بیمارستان Royal Melbourne آزمایشاتی روی پوست گوسفند انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که از دیگر فواید استفاده از آن پیشگیری و درمان زخم های فشاری می باشد.

استفاده از پوست گوسفند در قرون وسطی
شواهد از این قرار است که در گذشته و زمان های دور از پالتوها، جلیقه ها و چکمه های سنتی که از پوست گوسفند استفاده می شد می پوشیدند به طوری که حتی شوالیه فرانسوی  رابرت د کلاری آنرا بخشی از لباس ملی می دانست. کشور اوکراین کت گوسفند را kozhukh  می نامند  و آنرا نماد ملی کشور خو د می دانند.

حتی در اواسط دهه ۱۹۷۰ آمریکا استفاده از صندلی های اتومبیل ساخته شده از پوست گوسفند بسیار محبوبیت داشت. اگر  می خواهید می توانید به هنگام خرید گوسفند از پوست آن بعنوان یک کاور صندلی ماشین یا وسیله ای برای خوابیدن روی آن استفاده کنید. البته مردمان محلی کورد و لک و لر از پوست گوسفند بعنوان یک وسیله برای نگهداری روغن حیوانی استفاده می کنند.

جهت اطلاع از قیمت گوسفند زنده به وب سایت ما سر بزنید و از آخرین قیمت ها مطلع شوید و خرید کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۵
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند

سن دام تاثیر زیادی بر تردی یا نرمی گوشت آن دارد و طبعا بره دارای نرم ترین گوشت است. گوسفند تا سن ۱٫۵ تا ۲ سالگی نرمی گوشت خود را حفظ می کند. علاوه بر سن عوامل دیگری نیز بر تردی و نرمی گوشت موثرند.

رگ و پی دام در حیوان جوان تر نرم تر از حیوان پیرتر است و در برابر حرارت مقاومت کمتری دارد. از دیگر عوامل موثر در تردی و نرمی گوشت میزان املاح اسیدی موجود در آن است. گوسفندانی که پیش از ذبح به اندازه کافی استراحت کرده باشند پس از ذبح تا ۲۴ ساعت سطح اسیدیته گوشت بالا بوده و در نتیجه گوشت نرم و ترد می شود. وضع انقباض ماهیچه ها در هنگام ذبح نیز بر تردی و نرمی گوشت موثر است. اگر پس از ذبح ماهیچه ها منبسط شوند گوشت نرم تر خواهد شد و در صورتی که لاشه به حال خود رها شود ماهیچه ها منقبض شده و زرد پی ها کشیده می شوند که موجب سختی و سفتی گوشت می شود. می توانید با قلاب کشیدن لاشه از ران از انقباض ماهبچه ها جلوگیری کنید.

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند

میزان خونابه گوشت:
به طور کلی به علت وجود مقداری آب، تمام گوشت ها آبدار هستند اما عامل دیگری که در میزان خونابه موثر است مقدار چربی آن است و می توان گفت که گوشت های چرب تر، آبدارتر هم هستند. در اکثر اوقات روش های غلط نگهداری و انبار نمودن گوشت باعث خشکی آن می شود.

طعم گوشت:
مزه یا طعم گوشت با افزایش سن گوسفند زیادتر می شود و معمولا گوشت گوسفند بالغ دارای بهترین مزه است. مزه نامطبوع گوشت گوسفند ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب گوسفند در طول دو هفته قبل از کشتار باشد.

۱ رنگ گوشت باید بسته به نوع و جنس و سن حیوان به صورت طبیعی باشد.
۲ سطح خارجی گوشت باید بدون هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ یا خراش باشد.
۳ سطح خارجی گوشت باید بدون رطوبت غیر طبیعی باشد.
۴ هیچگونه بوی غیر طبیعی مانند بوی ترشیدگی یا تعفن نباید حس شود.
۵ گوشت عضلات باید سفت ودارای قوام خاص بوده و نباید نرم و لزج یا خشک و چروکیده باشد.

چربی سطح ماهیچه ها:
بستگی زیاد به سن، میزان و نوع تغذیه گوسفند در طی ماههای قبل از کشتار دارد. باید توجه داشت که مقدار چربی گوشت در نژادهای مختلف گوسفند متفاوت است. به طور کلی تغذیه صحیح و توجه به اصول نگهداری و پرورش گوسفند از عوامل مرغوبیت آن می باشد.

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند

تشخیص انواع گوشت دام‌های کشتاری با توجه به رنگ و مشخصات ظاهری

گوشت گاو: رنگ گوشت گاو از قرمز روشن تا قرمز تیره ممکن است تغییر کند. در گاو نر جوان رنگ گوشت قرمز روشن است ولی در گاوهای مسن گوشت خشن‌تر و تیره رنگ‌ تر بوده، چربی بین عضلانی کمتر می‌شود، به طوری که در گاو نر پیر سطح گوشت، خشک و تیره خواهد بود.
گوشت گوساله: ترد و دارای دانه‌های ظریفی است، رنگ آن قرمز متمایل به سفید یا کمی گلی رنگ است. هر اندازه سن گوساله بیشتر باشد گوشت آن سفت تر و تیره تر می‌شود. در لاشه ی گاو نر اخته شده و ماده گاو جوان، چربی سفید یا زرد مایل به سفید و سفت بوده ولی در گاو مسن چربی زرد رنگ تر است.
گوشت گوسفند: قرمز رنگ بوده، در مقطع دارای دانه های ظریف و به هم فشرده است. در آن مقادیر متفاوتی چربی بین عضلانی دیده می شود.

برای اطلاع از قیمت گوسفند یه سایت ما سر بزنید و با ما تماس بگیرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۵
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴ ب.ظ

علل بروز بیماری پیکا(گنده خواری) در گوسفندان

پیکا عبارت است از انحراف غذایی در حیوان که دام هرچه را که در دسترسش باشد میخورد. این عارضه می تواند در نتیجه کمبود عواملی مانند سدیم ، مس و کبالت باشد. اشتهای غیر طبیعی در موارد اسیدوز نیز اتفاق میافتد. همچنین درد و یا اختلالات عصبی مانند هاری و استونمی میتواند باعث بروز این مشکل شود.

گوسفند زنده ای که به بیماری پیکا مبتلا باشد اشتهایی بسیار زیاد و غیر عادی دارد که این حالت در بیماری اسیدوز نیز مشاهده می شود. اشتهای بیش از حد از علائم دیگر بیماری های دردناک یا بیماری های اختلال عصبی مانند هاری و استونمی نیز می باشد.
اگر بیمار به دلیل کمبود مس و یا کبالت در خوراک خود دچار بیماری پیکا شده باشد می توان با افزودن مواد حاوی این عناصر درمان این گوسفندان را شروع کرد. در صورتی که دام به دلیل کمبود سدیم به بیماری پیکا مبتلا شده باشد بهترین روش درمان افزایش نمک در خوراک این دام ها است


پیشگیری بیماری پیکا:

پیشگیری براساس مراعات دقیق بعضی از توصیه های غذایی میباشد:

1-کلرورسدیم

استفاده از سنگهای لیسیدنی که جهت جلوگیری از مصرف بیش از حد از آﻧﻬا حتماً می بایست دور از منبع آب قرار گیرند.

2 -مس

اضافه نمودن مکملهای حاوی مس به میزان 10 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم ماده خشک برای گاوها

3-کبالت

میران توصیه شده برای آن عبارت است از0/1 میلیگرم به ازای هر کیلوگرم ماده خشک

درمان:

اگر علت بوجود آمدن پیکا، کمبود مس و یا کبالت باشد می توان از تر کیباتی که حاوی این عناصر هستند ،استفاده نمود. اگر علت بوجود آمدن پیکا، کمبود سدیم باشد، درمان براساس تامین نمک غذا است. اگر علت بوجود آمدن پیکا، دلایل دیگر مانند هاری و استونی باشد، می بایست این عوامل تحت درمان قرار گیرند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۴
alivesheep alivesheep