فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ق.ظ

انتخاب علوفه ذرت یا یونجه برای دام

علوفه ذرت یا یونجه، کدام یک برای تغذیه حیوانات و دام ها مناسب است؟ ارزش غذایی علوفه ذرت یا یونجه برای حیوانات مناسب و از لحاظ هزینه با صرفه است؟ در این مقاله قصد داریم که بررسی کنیم که از بین علوفه ذرت یا یونجه کدام یک انتخاب مناسبی برای دام ها می باشد و از لحاظ تغذیه می تواند بهتر عمل کند. 

علوفه

از ضروری ترین و اصلی ترین نیازهایی که برای حیوانات و دام ها وجود دارد، علوفه است. علوفه در واقع گیاهانی هستند که به صورت اختصاصی از آنها برای تغذیه حیوانات اهلی و دامی استفاده می شود. در واقع هدف اصلی از کشت آنها برای تغذیه این حیوانات می باشد. انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد که مشهورترین و قدیمی ترین آنها که از زمان های دور همواره مورد استفاده قرار می گرفته است، یونجه بوده است، البته استفاده از علوفه محدود به یونجه نیست و انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد که به صورت تازه و خشک شده می توان آنها را مورد استفاده قرار داد. علوفه ها ممکن است که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده باشند که می توان به ترکیبات حبوبات نرم، ته مانده سایر محصولات کشاورزی و... اشاره داشت.

علوفه ذرت یا یونجه

علوفه ذرت یا یونجه

علوفه یونجه

علوفه یونجه از مشهورترین علوفه هایی است که همواره برای دام های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر نیز کشت صنعتی آن رایج است و در بسیاری از کشورها به عنوان یک منبع غذایی اصلی برای حیوانات اهلی و دام ها به حساب می آید. در ایران نیز علوفه یونجه یک علوفه پرمصرف و پرکاربرد برای حیوانات مختلف است و به دلیل ارزش بالای غذایی که دارد، استفاده از آن توصیه می شود. علوفه یونجه از لحاظ بیومس در شرایط بسیار ایده آل قرار دارد. از ویژگی های قابل توجه آن داشتن ارزش غذایی بسیار بالا است و می توان به صورت های مختلف از جمله سبز و خشک این علوفه را مورد استفاده قرار داد. 

علوفه یونجه

علوفه یونجه

مزیت های علوفه یونجه

از مهمترین مزیت هایی که برای علوفه یونجه وجود دارد، این است که با شرایط گوناگون اقلیمی و جغرافیایی سازگار است و در بسیاری از مناطق امکان کشت آن وجود دارد و در ایران نیز به صورت بومی انواع گونه های آن قابل کشت است. از مهمترین مزیت های یونجه عملکرد فوق العاده آن از لحاظ ارزش غذایی است. علوفه یونجه پروتئین بسیار بالایی دارد که 2000 تا 2500 کیلوگرم در هکتار در هر واحد سطح است که در مقایسه با علوفه های دیگر در صدر قرار دارد. 

مزایای علوفه یونجه

مزایای علوفه یونجه

ارزش غذایی یونجه برای انواع دام چقدر است؟ 

از لحاظ داشتن ارزش غذایی، یونجه از جمله علوفه های بسیار غنی می باشد. ترکیبات متنوعی در یونجه با غنای بالا وجود دارند که از جمله آنها می توانیم به مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین اشاره داشته باشیم. بیشترین پروتئینی که در یونجه وجود دارد در برگ های آن، ذخیره شده است. دامدارانی که به دنبال پرواربندی گوسفندان خود هستند، ضروری است که از جیره بندی این علوفه با ارزش استفاده کنند تا گوسفندان و دام به وزن مورد نظر برسند.

پرطرفدارترین مطالب مارا از دست ندهید!

علوفه ذرت

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از علوفه ها وجود دارد و در واقع انواع علوفه ها محدود به یونجه نیست و در این زمینه تنوع زیادی وجود دارد. یکی از این علوفه ها، علوفه ذرت است که هر چند مانند علوفه یونجه از آن استفاده وسیعی نمی شود، ولی به دلیل ارزش بالای غذایی که دارد به تدریج استفاده از آن متداول می شود حتی در برخی از مناطق نیز به عنوان جایگزین سایر علوفه ها مورد استفاده است. 

ذرت در واقع محصول بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد و به طور معمول در مناطق گرم و معتدل رشد و پرورش می یابد. این محصول از لحاظ کاشت و استفاده در قاره های دیگر قدمت طولانی ندارد اما استفاده از آن به تدریج در حال گسترش است و به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شده است به طوری که کشت آن پس از گندم و برنج، مقام دوم را در میان غلات به خود اختصاص داده است. 

علوفه ذرت

علوفه ذرت

علوفه و سیلاژ ذرت

علوفه و سیلاژ ذرت یکی از علوفه هایی است که برای انواع دام می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این علوفه در قیاس با سایر علوفه هایی که برای دام ها مورد استفاده هستند، هزینه پایین تری دارد. از مزیت هایی که این علوفه دارد داشتن کربوهیدرات بالای آن است که در مقایسه با سایر سیلاژها کربوهیدرات علوفه ذرت کیفیت بسیار بالایی دارد. از دیگر ویژگی های علوفه ذرت نیز این است که در مقایسه با سایر علوفه ها، دام ها تمایل بیشتری به خوردن آن دارند. 

علوفه ذرت یا یونجه

یکی از سوالاتی که در مورد علوفه ها پرسیده می شود این است که از بین علوفه ذرت یا یونجه کدام یک برای دام ها بهتر است و توصیه می شود؟ در حال حاضر با توجه به هزینه های بالای علوفه ها، دامداران به دنبال انتخاب علوفه ذرت یا یونجه هستند و در واقع این دو به رقیبی برای یکدیگر نیز تبدیل شده اند. نکته ای که در این مورد باید ذکر شود این است که از لحاظ ارزش غذایی این دو علوفه تقریبا در سطح برابر قرار دارند، مقدار جذب آب سیلاژ ذرت در قیاس با یونجه بسیار کمتر است و همچنین سیلاژ آن 25 درصد از یونجه انرژی بیشتری دارد و نکنه دیگر این که علوفه ذرت قیمت مناسب تری دارد. 

علوفه ذرت یا یونجه کدام یک گزینه مناسب است؟

همانطور که گفته شد یونجه از پروتئین بالایی برخوردار است، علوفه ذرت نیز از کربوهیدرات بالا و با کیفیت برخوردار است. در واقع می توان گفت که علوفه ذرت یا یونجه هر چند در برخی از دامداری ها به عنوان جایگزین برای یکدیگر انتخاب می شوند ولی بهترین کار ممکن، استفاده از این دو علوفه به صورت مکمل است. در واقع به دلیل داشتن سطح خاصی از ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین ها و سیلاژ آنها توصیه می شود که در فصول مختلف به صورت مکمل و در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند که برای پرواربندی و شیردهی هر دو می توانند بسیار مناسب باشند. لذا علوفه ذرت یا یونجه در کنار هم مزیت فراوانی برای گوسفند زنده و دام زنده دارند. 

علوفه ذرت بهتر است یا یونجه

علوفه ذرت بهتر است یا یونجه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۳۲
alivesheep alivesheep
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵ ق.ظ

زمان و علت کم شدن شیردهی گوسفندان

شیر گوسفند، یکی از مهمترین منابع تامین کلسیم و پروتئین در دنیا است. اما متاسفانه به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی برخی از پرورش دهندگان گوسفندان، تغذیه ناکافی و نادرست و بسیاری از مسائل دست به دست هم داده اند تا شیردهی گوسفندان کمتر شود که با شناخت علل و زمان شیردهی در گوسفندان، به راحتی می توان این مشکل را حل نمود.

انواع نژاد گوسفندان شیرده

اگر شما نیز قصد پرورش گوسفندان شیرده را دارید، بهتر است ابتدا با انواع نژادهای گوسفندان شیرده آشنا شوید.
  • گوسفند آواسی یکی از معروفترین نوع گوسفندان شیرده در دنیا است. این نوع گوسفند پشمی، بیشتر در کشورهای همسایه همچون ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و ...، دیده می شود زیرا به سرما و راهپیمایی های طولانی بسیار مقاوم هستند اما در برابر گرما و رطوبت بالا، بسیار ضعیف هستند. شیردهی گوسفند آواسی بسیار بالا است و پرورش آن بسیار مقرون به صرفه است. 
  • گوسفند باسکو، نوعی دیگر از نژاد گوسفندان شیرده است که میزان شیردهی آن بسیار بالا است و همین امر سبب شده است تا شیر آن بسیار خوشمزه و دارای پروتئین بالایی باشد. البته زیستگاه این نوع نژاد بیشتر در کشور فرانسه است.

  • گوسفند bovec، از دیگر گوسفندان نژاد شیرده است که شیردهی گوسفندان bovec، دارای چربی بسیار بالایی است و زیستگاه اصلی آن در ایتالیا و اسلوونی می باشد.

  • گوسفند chios را می توان یکی از بهترین گوسفندان نژاد شیرده در دنیا دانست. شیردهی گوسفند chois در یک دوره 220 روزه به میزان 777 لیتر است. زیستگاه این نوع گوسفند، متفاوت است و در اکثر کشورها از جمله یونان می توان آن را پرورش داد.

نژاد گوسفندان شیرده

نژاد گوسفندان شیرده

علل کم شدن شیردهی گوسفندان

همانگونه که گفته شد، شیر، امروزه یکی از مهمترین منابع تامین کلسیم و پروتئین همه رده های سنی در دنیا است. به همین علت، امروزه در جای جای دنیا، دامپروری های گوناگونی برای تهیه شیر از گوسفندان تاسیس شده اند و هدف آنها، تولید شیر با کیفیت و در حجم بالا است. بنابراین شیردهی زیاد، یکی از مهمترین اهداف و دلیل پرورش گوسفندان شیری در دامپروری ها است. اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کافی برخی از پرورش دهندگان گوسفندان شیری و گاهی تاثیر عوامل محیطی و زیستی، شیردهی در اینگونه گوسفندان آنگونه که باید و شاید، زیاد نیست.  به همین منظور، در ذیل به برخی از عوامل کم شدن شیر در گوسفندان اشاره شده است.

  • انگل های داخلی، یکی از مهمترین علل کم شدن شیر در گوسفندان است.

  • ورم پستان بالینی

  • مشکلات هورمونی و اندوکرینی

  • مسمومیت با مواد غذایی یا مواد شیمیایی

  • خوردن بیش از حد غلات، چربی، کربوهیدرات و نشاسته

  • کمبود مواد غذایی و یا کم شدن بیش از حد جیره های غذایی

  • کمبود بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله b12

  • کمبود آب مصرفی توسط دام

علت کم شدن شیردهی گوسفندان

علت کم شدن شیردهی گوسفندان

راه های افزایش شیردهی گوسفندان

حال که با برخی از دلایل کم شدن شیر در گوسفندان آشنا شدید، بهتر است با دنبال کردن روش هایی که در ذیل به آن ها اشاره شده است، نسبت به افزایش تولید شیر در گوسفندان اقدام نمایید.

  • برای داشتن شیر بیشتر در دام، علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی پروتئین، مواد معدنی، آب و انرژی به اندازه کافی است، باید به مصرف به اندازه فسفر در این نوع گوسفندان اهمیت بسیاری داد.

  • گوسفند شیری باید انرژی کافی را در طول روز از یونجه، مراتع و دانه ها دریافت کند.

  • با توجه به تفاوت در انواع نژاد و  شرایط آب و هوایی در پرورش این نوع گوسفندان، دامداران باید ارزیابی های منظم و دقیقی از کیفیت خوراک دام خود داشته باشند.

  • بررسی مدام و منظم گوسفندان شیرده برای وجود انواع بیماری ها همچون ورم پستان، انگل و ... که سبب کاهش شیر تولیدی توسط آن ها می شود. با این بررسی ها و مراجعه به موقع دامپزشک، می توان به راحتی مشکل مورد نظر را یافته و هر چه سریع تر آن ها را رفع نمود.

  • با استفاده از برخی از مکمل ها و ویتامین ها زیر نظر دامپزشک، می توان سطح شیردهی گوسفندان را بالاتر برد.

  • محیط پرورش گوسفندان را از نظر دما، رطوبت، تجهیزات و ...، باید به طور مدام چک کرد.

راه های افزایش شیردهی گوسفندان

راه های افزایش شیردهی گوسفندان

زمان شیردهی گوسفندان 

با توجه به تفاوت در انواع نژادهای گوسفندان شیری، نمی توان زمان خاصی را برای شیردهی گوسفندان مشخص نمود. به طور کلی، بره ها پس از بالغ شدن، می توانند اقدام به تولید شیر نمایند. میش مادر نیز پس از به دنیا آوردن بره، به مدت 15 هفته و 24 ساعت در روز اقدام به طول شیر می نماید که این میزان همانگونه که گفته شد در انواع نژادهای متفاوت گوسفندان، بسیار با هم فرق دارد. بنابراین دامداران با توجه به تجربه و نوع نژاد دام خود، می توانند بهترین زمان برای دوشیدن شیر گوسفندان را انتخاب نمایند.

پرطرفدارترین مطالب مارا از دست ندهید!

بهترین زمان شیردهی گوسفندان

بهترین زمان شیردهی گوسفندان

انواع روش های شیردوشی در گوسفندان

برای شیردوشی در دام ها بخصوص گوسفند زنده، می توان از دو روش دستی و استفاده از شیردوش برای اینکار استفاده کرد. اما باید توجه کنید که انتخاب روش موثر، باید با توجه به نوع نژاد، محیط، سن و بسیاری از عوامل دیگر انتخاب شود که می توان برای انتخاب بهتر با دامپزشک یا افراد با تجربه در اینکار مشورت نمود.

روش های شیردوشی گوسفندان

روش های شیردوشی گوسفندان

رعایت بهداشت قبل از دوشیدن شیر

همانگونه که گفته شد، علاوه بر بیماری ها و مسائل محیطی بسیار که بر کم شدن شیر در دام تاثیر می گذارند، مسائل بهداشتی بسیار نیز به هنگام شیردوشی سبب کم شدن حجم شیر در دام ها می شوند. بنابراین اگر از دست یا دستگاه برای شیردوشی استفاده می کنید، باید دست و یا دستگاه را به طور کامل ضدعفونی کرده و بهداشت شخصی را نیز رعایت کنید تا سبب انتقال بیماری به دام نشوید. همچنین بهتر است پستان گوسفند را پیش و پس از شیردوشی کاملا ضدعفونی و تمیز نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۰۵
alivesheep alivesheep
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵ ق.ظ

بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران

بزها را می توان یکی از سبک ترین دام ها در ایران دانست که دامداران از آنها به دلیل هزینه بسیار پایین در پرورش استفاده می کنند، به صورت تقریبی هزینه پرورش بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران را می توان نصف هزینه پرورش گاو یا گوسفند دانست، اما نکته مورد نظر انتخاب نژاد مناسب بز و بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران است که در این متن به صورت کامل برای شما توضیح داده شده است.

آشنایی با دام و دامداری

آشنایی با دام و دامداری

بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران

همانطور که میدانید بز ها از حیوانات حلال گوشت می باشند و پرورش آنها به منظور استفاده از گوشت، شیر، کرک و پوست است از بهترین نژاد های بز می توان به نژاد های نجدی، عدنی، مرخز، کرکی اشاره داشت که در ادامه برای شما به صورت کامل توضیح داده خواهند شد.

از نکات جالب و کلی مربوط به تمامی نژاد های بز می توان به تغذیه و سلامت بزها اشاره داشت، قابل ذکر است که بزها همه چیز می خورند و نسبت به گاو و گوسفند کمتر بیمار می شوند به همین دلیل پرورش دام آنها هزینه بالایی نداشته و بازدهی بسیار بالا دارد.

خرید گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده

نام بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران :

نجدی ها:

بز های نجدی را می توان از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران دانست، این بز ها دارای دوره شیردهی 6 ماهه هستند و توانایی تولید هر روز 800 گرم شیر را دارند، از ویژگی های منحصر به فرد این نژاد همانطور که بیان شد می توان به چند قلو زا بودن آنها اشاره کرد .

این نمونه نژاد به عنوان یکی از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران برای خوزستان می باشد و توانایی خوراک از هرچیزی را دارد، دامداران در 90% مواقع خوراک بزهای نجدی را از پس مانده های نان و غذا تهیه می کنند، پرورش این بز به صورت تقریبی از رشته های زاگرس و مرکزی خوزستان تا سواحل خلیج فارس ادامه دارد .

از نکات بد در مورد این نژاد می توان در حال انقراض بودن آنها اشاره کرد، درصد این نژاد طبق آخرین آمار در ایران به 46% می رسد که یکی از کمترین موجودی ها در بین نژاد های دیگر بز است.

نژاد های بز های چندقلو زا

نژاد های بز های چندقلو زا

عدنی ها:

بز های عدنی را می توان بز مخصوص شهر بوشهر دانست، این بز تنها در بوشهر پرورش پیدا می کند و نمی توان از آن در دیگر نواحی ایران پیدا کرد، از خصوصیات اصلی و زیبای بز عدنی می توان به رنگ های متنوع این بز برای تهیه پوست اشاره داشت.

پوست بز های عدنی در رنگ های آهویی، سیاه،سفید، قهوه ای، کرمی موجود می باشد که نسبت به دیگر نژاد ها از تنوع بالایی برخوردار است.

این نمونه بز نسبت به دیگر نژاد ها از افزایش وزن روزانه بالایی برخوردار است به صورتی که می توان گفت هر بز توانایی افزایش 80 گرم در هر روز را دارد اما اگر به دنبال بزهای چند قلو زا هستید، پیشنهاد می کنیم نسبت به بز های نجدی از این نژاد تهیه نکنید زیرا درصد چندقلوزایی این نژاد 30% تعیین شده است.

ویژگی اصلی بز های عدنی که باعث معروفیت آنها شده است دوره شیردهی 4 ماهه آنها بوده است علاوه بر این بز های عدنی توانایی تولید روزانه 1 کیلو گرم شیر را دارند.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

تالی ها:

بزهای تالی از نمونه بز های 25 تا 30% چند قلوزا هستندو یکی از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران می باشند، این نمونه بز ها مختص استان هرمزگان بوده و دیگر مناطق ایران از آنها پیدا نمی شود، قابل ذکر است این بز از دسته بزهای گوشتی و شیری محسوب می شود و بیشتر برای استفاده از گوشت آنها را خریداری می کنند زیرا این دسته لاشه گوشت بسیار مناسبی برای تغذیه دارند.

میزان تولید شیر این نژاد با نژاد نجدی برابر بوده و هر دو در طول روز توانایی تولید 800 گرم شیر را دارند، البته قابل ذکر است که در یک دوره شیردهی کامل یعنی 120 روز شیردهی،  شما می توانید از بزهای تالی 100 لیتر شیر تهیه کنید.

بز های تالی در زمان تولد از دیگر نژاد دارای وزن بالاتری می باشند به صورتی که می توان وزن هر بزتالی را در زمان تولد 2.5 کیلوگرم تلقی کرد، اما وزن هر بز در زمان شیرگیری 10 کیلوگرم می باشد و زمانی که بز های تالی به دوران بلوغ خود برسند می توان آنها را 30 کیلو تصور کرد.

انواع دام زنده

انواع دام زنده

مرخز ها:

بزهای مرخز از بزهای تالی و عدنی دارای درصد دوقلوزایی بالاتری می باشد، این نمونه بز مختص شهر کردستان می باشد اما به دلیل اینکه جمعیت این نژاد به 2500 راس رسیده است می توان آنها را جز بزهای در حال انقراض در ایران تلقی کرد، قابل ذکر است که این نمونه بز ها از بزهای اصلی کرکی هستند و در 90% مواقع متمایز از سایر انواع دام و گوسفند زنده، با هدف استفاده از الیاف با کیفیت شکار می شوند.

دوره شیردهی این نژاد 196 روز است که توانایی تولید بیشترین مقدار شیردهی در بین نژاد های بز یعنی 150 لیتر شیر را دارد، زمانی که یک بز مرخز متولد می شود از بز های تالی اندکی سنگین تر می باشد اما در زمان بلوغ دارای وزن 40 کیلو گرم است در زمان شیردهی وزن این نمونه بز را که از بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران شناخته شده است می توان 15 کیلو گرم معرفی کرد.

بز چندقبوزا

بز چند قلوزا

سازگاری نژاد های بز با مناطق :

نژاد بزها مطلق به مناطق مختلف می باشد، زمانی که شما به دنبال بهترین نژاد بزهای چند قلو زا در ایران هستید، متوجه خواهید شد که در هر قسمت از ایران هر نژاد بهترین می باشد.

نژاد آذربایجان و زاگرس :

این مناطق دارای رشد بسیار زیاد گیاه هستند به همین دلیل بزهای مرخز و مویی سازگاری مناسبی با این مناطق دارند.

نژاد کوهستان شمالی:

بزهای بومی توانایی سازگاری با کوهستان های شمالی مانند کوه های البرز را دارند.

نژاد نیمه خشک:

این مناطق دارای بارندگی کم می باشد و تنها بز های کرکی و بومی توانایی سازگاری با این محیط را دارند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۳۵
alivesheep alivesheep

آیا قصد خرید یک گوسفند زنده برای قربانی کردن دارید؟ آیا نمیدانید که گوسفند را باید به چه قیمتی خرید کنید و نسبت به نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400 اطلاعات کافی را ندارید؟ ما در این متن برای شما نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400

به صورت کامل به همراه قیمت خرید گوسفند زنده قربانی در تمامی شهر ها بیان خواهیم کرد.

گوسفند زنده قربانی برای عید قربان

گوسفند زنده قربانی برای عید قربان

چرا باید خرید گوسفند زنده قربانی انجام دهیم؟

قربانی کردن گوسفند را در مراسم های مختلف می توان یکی از قدیمی ترین مراسم ها دانست، خانواده های بسیار زیادی در ایران و دیگر کشور های اسلامی به دلیل به دنیا آمدن یک نوزاد جدید در خانواده و همچنین به دلیل عید قربان یک گوسفند را قربانی می کنند، با توجه به اینکه عید قربان امسال نیز بسیار نزدیک میباشد، نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400 نیز ضروری است.

خرید گوسفند زنده قربانی

خرید گوسفند زنده قربانی

خرید گوسفند زنده قربانی:

شما می توانید گوسفند زنده قربانی خود را از دام های بسیاری خریداری کنید، اما مسلما یکی از مهم ترین نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400، خرید کردن از بهترین دام است زیرا می تواند ضامن دریافت یک گوسفند کاملا طبیعی و ارگانیک برای شما باشد، زیرا امروزه بسیاری از دام ها از تغذیه نامناسب برای رشد مانند هورمون های مختلف استفاده می کنند، همچنین پیشنهاد می کنیم همراه با خرید گوسفند زنده قربانی از یک قصاب نیز بهره بگیرید تا در محل مورد نظر برای قربانی را انجام دهد.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

تعیین قیمت از مهم ترین نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400

تعیین قیمت درست و دقیق را همانطور که بیان شد می توان از مهم ترین نکات مورد نظر تلقی کرد، زیرا در عید قربان به دلیل اجبار در خرید گوسفند توسط شهروندان، بسیاری از دامداران قیمت گوسفند های خود را بالا خواهند برد.

به صورت کلی در عید قربان سال 1400 قیمت خرید گوسفند قربانی زنده از کیلویی 47000 هزار تومان تا 51000 هزار تومان می باشد، که در شهر های مختلف می تواند متغیر باشد، در این قسمت قیمت خرید گوسفند به ازای هر کیلو در شهر های مختلف برای شما عزیزان بیان شده است.

استان تهران: 47000 هزار تومان

استان یزد: 47500 تومان

استان اصفهان: 46500 تومان

استان فارس: 46000 هزار تومان

استان سیستان بلوچستان: 50000 هزار تومان

استان مرکزی: 43000 هزار تومان

استان قم:44000 هزار تومان

استان همدان: 44000 هزار تومان

استان لرستان:48000 هزار تومان

قیمت گوسفند زنده قربانی

قیمت گوسفند زنده قربانی

نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400:

سالم بودن یک گوسفند:

یکی از مهم ترین نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400 این است که به نشانه های یک گوسفند سالم برای خرید گوسفند زنده قربانی دقت کنید، ممکن است گوسفندی که شما برای خرید انتخاب می کنید دارای بیماری باشد و تمامی افرادی که گوشت این گوسفند را می خورند بیمار شوند، در حدود 90% مواقع بیماری گوسفندان در گوشت آنها ذخیره می شود به همین دلیل شما باید سالم بودن یک گوسفند را هدف اصلی خود در انتخاب قرار دهید.

چگونه از سلامت یک گوسفند اطلاع پیدا کنیم؟

اطلاع از سلامت یک گوسفند توسط دامداران و کشاورزان آسان است اما برای شهروندان عادی سخت می باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود که از یک دامپزشک در خرید گوسفند کمک بگیرید اما اگر به دامپزشک دسترسی ندارید به موارد زیر حتما توجه کنید.

اطمینان از سلامت گوسفند قربانی برای عید قربان

اطمینان از سلامت گوسفند قربانی برای عید قربان

1 ــ گوسفند سالم در حالت عادی در حال نشخوار می باشد و هیچگونه مشکلی برای نشخوار نخواهد داشت، در صورتی که گوسفند مورد نظر در نشخوار دارای مشکل بود حتما دارای بیماری می باشد.

2 ــ چشم های یک گوسفند 90 % مواقع نمایان کننده سلامت او است، درصورتی که چشم های یک گوسفند سالم و شفاف باشد مسلما دارای هیچ گونه حالت غیر عادی نمی باشد و بیماری ندارد.

3 ــ پشم های یک گوسفند یکی دیگر از نمایان کننده بیماری گوسفند است، گوسفند نباید در پشم های خود کچلی داشته باشد و در حالت پشم ها باید یکنواختی در تمامی بدن نمایش داده شود.

4 ــ هنگام قربانی گوسفند، گوشت گوسفند باید به صورت کامل قرمز باشد، هر گونه کبودی یا سفید شدگی در سطح گوشت گوسفند می تواند نمایانگر بیماری در گوشت گوسفند باشد.

5 ــ دهان و بینی گوسفند نباید دارای مخاط باشد.

اطلاع از سلامت گوسفند

چگونگی اطلاع از سلامت گوسفند

آیا می دانستید گوسفندان از نژاد های مختلف تشکیل شده اند؟

قابل ذکر است که یکی از نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400 نژاد گوسفند می باشد، بیشتر شهروندان تصور دارند که تمامی گوسفند ها با هم تفاوتی ندارند درصورتی که گوسفندان از نژاد های مختلفی ایجاد شده اند و یکی از مهم ترین معیار های تعیین قیمت برای گوسفندان، نژاد گوسفند می باشد.

انواع نژاد های گوسفندان:

گوسفندان افشاری:

گوسفندان افشاری در بخش های غرب کشور با درصد بالایی دیده می شوند و در دیگر نواحی کشور نمی توان از آنها پیدا کرد، این نمونه گوسفندان بسیار سنگین و دنبه دار هستند اما از ویژگی اصلی این نمونه گوسفندان می توان به رشد سریع آنها اشاره کرد و قیمت هر کیلو 44500 فروخته می شوند، شما می توانید برای خرید گوسفند زنده قربانی ، یک گوسفند کوچک را یک ماه قبل به قیمت بسیار پایین خریداری کنید و بزرگ کنید.

گوسفندان شاروله:

افرادی که به نکات مهم خرید گوسفند زنده قربانی در عید قربان 1400 توجه بالایی دارند باید اطلاع داشته باشند که گوسفند شاروله از بهترین گوسفندان برای قربانی می باشد زیرا لاشه بسیار سنگینی و مناسبی تشکیل شده از چربی بسیار پایین است، لاشه این گوسفندان در 90% مواقع به بیشتر از 350 کیلو گرم میرسد درصورتی که از قیمت پایینی برخوردار است.

از همراهی شما برای مطالعه این متن سپاسگزاریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۱
alivesheep alivesheep