فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ

آشنایی با خواص و مضرات مصرف روغن دنبه

همه چیز هایی که باید در مورد روغن دنبه بدانید

 

روغن دنبه به یکی از روغن‌های طبیعی گفته می‌شود که از چربی گوسفند که در دم حیوان قرار دارد، ساخته می‌شود. روغن دنبه خواص و مضراتی دارد که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده؛ استفاده از روغن دنبه با توجه به صحبت‌های ضدونقیضی که درباره آن وجود دارد، باید با احتیاط انجام شود. مصرف کردن روغن دنبه برای افرادی که تحرک فیزیکی کمی دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین، استفاده از این روغن برای بیماران قلبی و سالمندان و افراد مبتلا به دیابت و چربی خون نیز اکیداً ممنوع است. 

 

خواص روغن دنبه 

 

مصرف روغن دنبه و استفاده از آن در پخت‌وپز، باعث کاهش کلسترول بد خون و بالارفتن سطح کلسترول خوب می‌شود. با وجود این باید توجه داشت که روغن دنبه به علت دارابودن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع‌شده، در صورتیکه در مصرف آن افراط شود ممکن است عوارضی برای بیماران قلبی و افراد مبتلا به کلسترول بالا ایجاد کند. جالب است که در طب سنتی از روغن دنبه به عنوان مکملی برای تناسب اندام استفاده می‌شود. خواص روغن دنبه نسبت به ضرر های آن بیشتر می باشد.

 

مضرات استفاده از روغن دنبه 

 

استفاده از روغن دنبه به دفعات و حجم زیاد برای بیماران قلبی و عروقی به هیچ عنوان مناسب نیست. اگر مبتلا به این بیماری‌ها هستید و قصد خرید دام زنده دارید، گرفتن روغن دنبه را فراموش کنید! 

 

این ماده خوراکی با داشتن اسیدهای چرب اشباع‌شده باعث سفت شدن دیواره رگ‌ها و بروز حملات قلبی می‌شود. همچنین، روغن دنبه برای افراد مبتلا به اضافه وزن، کلسترول بالا و افراد کم تحرک مناسب نیست؛ هرچند در کل، افراط در مصرف روغن دنبه باعث بروز آسیب‌های ناشی از بالا رفتن چربی در بدن می‌شود. عوارض روغن دنبه نسبت به روغن های صنعتی کمتر می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۳
alivesheep alivesheep

همه ما در مورد تب مالت چیزهایی شنیده‌ایم. تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که می‌تواند بسیار خطرناک و مرگبار باشد. دوره نهفتگی این بیماری ممکن است تا چندین ماه نیز طول بکشد. در مواردی که قصد خرید گوسفند زنده دارید، ملاک خرید را رقم پائینِ قیمت گوسفنده زنده در نظر نگیرید؛ چرا که ممکن است گوسفند مورد نظر (!) در دوران نهفتگی بیماری باشد. در چنین مواردی مراکز خرید دام زنده قیمت پائین‌تری برای آن در نظر می‌گیرند. 

هیچوقت برای خرید گوسفند زنده، فریب قیمت پائین را نخورید. قیمت گوسفند زنده رقم مشخصی دارد که بنا به وزن و سلامت گوسفند تعیین شده است. قیمت گوسفند زنده را همچنین از قبل استعلام کنید که در هنگام مراجعه به مراکز خرید دام زنده، مشمول ضرر و زیان نشوید. در مواردی نیز بهتر است به جای فکر کردن در مورد قیمت گوسفند زنده، به راحتی به فروشگا‌ه‌های پروتئینی معتبر مراجعه کنید و دردسرهای خود را کم کنید! 

 

عامل بیماری، روش انتقال بیماری تب دره ریفت 

 

عامل تب دره ریفت، یک ویروس از جنس فلبوویروس است. انتقال این ویروس به راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. رایج‌ترین و بیشترین روش انتقال ویروس عامل تب دره ریفت، گزش پشه آلوده به این ویروس و سایر بندپایان گزنده است. بنابراین، مراقبت باشید هنگام مراجعه به مراکز خرید دام زنده، باشگاه‌های اسب‌سواری و طویله‌ها، پوشش مناسبی داشته باشید تا از گزش پشه‌های آن منطقه در امان باشید. 

 

دیگر روش انتقال بیماری تب دره ریفت از دام به انسان، تماس پوست خراشیده شده با خون، مایعات و ترشحات بدن و سایر اندام‌های حیوان آلوده است. این اتفاقاً مخصوصاً برای قصاب‌ها و کسانی که در کشتارگاه‌ دام کار می‌کنند، بسیار اتفاق می‌افتد. سعی کنید تا حد امکان در برخورد با دام‌ها، خراشیدگی‌ها و آسیب‌دیدگی‌های پوست و بدن خود را بپوشانید. 

 

مصرف شیر آلوده به ویروس نیز روش انتقال دیگری است. نوشیدن شیری که قبل از مصرف نجوشیده و پاستوریزه نشده باشد، یکی از قطعی‌ترین راه‌های انتقال ویروس به انسان است. همچنین، استنشاق هوایی که آلوده به ویروس باشد، نیز ممکن است باعث انتقال این ویروس به بدن انسان شود. تا کنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس از انسان به انسان مشاهده نشده است. 

 

درمان بیماری تب دره ریفت 

 

گفتیم که موارد مبتلا شدن انسان به بیماری تب دره ریفت بسیار خفیف و کوتاه‌مدت هستند. از این رو، هیچ درمان خاصی برای این بیماری تهیه نشده است. در صورت حاد بودن شرایط بیمار، گسترش و پیشرفت بیماری، درمان‌های صورت گرفته به منظور به انجام رساندن درمان‌های حمایتی هستند. البته همه‌گیری بیماری ممکن است تبعات نامطلوبی در پی داشته باشد. به عنوان مثال در سال ۱۹۷۷ میلادی، همه‌گیری بیماری تب دره ریفت در مصر منجر به مبتلا شدن ۲۰۰ هزار نفر به آن و مرگ ۶۰۰ نفر شد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۱
alivesheep alivesheep

دستیابی به یک تولید خوب در پرورش طیور زنده 

 

برای دستیابی به موفقیت و سودآوری فوق العاده در تولید مرغ زنده، عوامل کلیدی وجود دارد که باید به درستی مدیریت شوند. شما باید باور کنید پرندگان جاندارا زنده هستند، آن ها برای زنده ماندن، رشد خوب، زندگی سالم، تولید مثل و احیای محصول مورد نظر خود نیز به ضروریات اساسی زندگی احتیاج دارند. قطعاً، هنگامی که میزان تولید به میزان قابل توجهی بالا باشد، سود حداکثر می شود، اما هنگامی که شما به نیاز مرغ های خود متمایل شوید، آن ها برعکس شما را نشان می دهند که بازده کم است. 

 

مهم ترین عواملی که تاثیر مستقیم بر بازده تولید مرغ دارد :

 

شرایط تغذیه خوب

هوا

نور

درجه حرارت

بهداشت و راه اندازی مجدد

اطلاعات با کیفیت در مورد معیارها

 

برای اینکه پرندگان شما به درستی بهره‌ وری بالایی از خود نشان دهند، باید یک عادت تغذیه مناسب طیور را حفظ کنید، شما پرندگان خود را سیر نمی کنید و انتظار دارید بازده بالایی داشته باشید. اگر به تغذیه پرندگان خود توجه نکنید امکان اینکه بازده شما در پرورش پایین بیاید هست مخصوصا افرادی که در تولید مرغ هستند باید حتما به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

پرندگان به عنوان موجودات زنده معمولاً به هوای تازه و دمای مناسب احتیاج دارند. هرگز سعی نکنید مقدار هوای تازه جوجه ها را کاهش دهید، به عنوان مثال ممکن است هوا سرد باشد و شما می خواهید درجه حرارت مرغداری را افزایش دهید. تا حد امکان سعی کنید بدون اینکه مانع از جریان هوا شود روش تهیه گرما را تغییر دهید. 

 

نور برای جوجه ها بسیار توصیه می شود. در خانه طیور نباید تاریکی و سایه باشد زیرا پرندگان نمی توانند بخورند و بنوشند و این به تنهایی نتیجه بسیار بدی خواهد داشت و باعث کاهش بهره وری می شود.

 

برای دستیابی به موفقیت در نگهداری طیور، باید یک درجه حرارت متوسط حفظ شود. افزایش و پایین آمدن دما تأثیرات مضر بسیاری بر جوجه ها به ویژه جوجه های جوان دارد.

 

پرندگان شما برای رشد خوب و سالم به محیطی تمیز و بهداشتی احتیاج دارند.

 

 برای بدست آوردن دقیق این اطلاعات با متخصصان این حوزه، مشورت کنند و راهنمایی بخواهند تا بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، بازدید مرتب از پرندگان خود است، این کار می تواند به موقع از بروز هرگونه خطر قریب الوقوع جلوگیری کند.

 

روش های مدیریت تغذیه خوب در مرغ

 

روشهای تغذیه خوبی وجود دارد که کشاورزان از آن ها استفاده نمی کنند، فکر می کنند ضروری نیست، در حالی که بعضی مواقع آنها را ندانسته انجام می دهند یا از آنها غفلت می کنند با مشکلاتی از قبیل کاهش وزن، شیوع بیماری، رشد ضعیف و غیره مواجه می شوند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در پرورش طیور زنده به آن توجه کرد تغذیه مناسب می باشد که خود ان نیز، شیوه های تغذیه مختلفی دارد که می توان به : 

 

گروه بندی

آب و هوا

ضایعات خوراک

نظارت بر خوردها و کیفیت علوفه

مواد افزودنی

نظارت بر سلامت و بیماری

 

و... اشاره کرد.

 

پرندگان در سنین، وزن ها و سطح تولید مشابه را در کنار هم قرار دهید تا جیره های خاص تر طبقه بندی شوند.

پرندگان از نژادهای مختلف، سن و سطح تولید را کنار هم قرار ندهید، مثلاً قرار دادن جوجه های گوشتی در کنار جوجه های یک روزه و جوجه های 2 هفته ای در کنار هم، کاملاً اشتباه است زیرا جوجه های مسن تر جوان ها را سرکوب می کنند و اگر ادامه یابد، در آخر قطعاً نتیجه بدی خواهید گرفت.

هر کشاورز خوب باید از آب و هوا، به طور خاص، دمای خانه مرغ خود آگاه باشد. اگر خانه مرغ های شما خیلی سرد یا گرم باشد، پرندگان شما به آن اثر پاسخ خواهند داد.

هر کشاورزی که می خواهد سود کسب کند، باید از نظر اقتصادی تامین باشد. شما باید تا حد امکان سعی کنید از هدر رفتن خوراک جلوگیری کنید، زیرا این امر می تواند هزینه تولید طیور را افزایش می دهد.

کشاورزان باید تلاش کنند از خوراک های باکیفیت در تغذیه پرندگان استفاده کنند، این امر به پرندگان امکان می دهد به سطح بهینه تولید برسند.

نمونه هایی از مواد افزودنی خوراک؛ پروبیوتیک ها، فیتوژنیک ها و هورمون هایی مانند استروئیدها که باعث تقویت و بهبود عملکرد تولید و میزان رشد می شوند.

سلامت پرندگان باید به درستی کنترل شود زیرا پرندگان بیمار مولد نیستند و به مصرف خوراک خود ادامه می دهند.

شیوه تغذیه مناسب برای هر کشاورز که می خواهد آن را در تولید مرغ زنده تولید کند بسیار مهم است. شما نمی توانید آنچه را که ندارید ارائه دهید! تغذیه خوب به پرندگان سالم و بزرگی می بخشد!

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۳:۱۹
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۰ ب.ظ

رشد بره نر و بره ماده به چه صورت می باشد

بررسی رشد انواع بره 

در دامپروری فاکتورهای مهمی وجود دارد که بر رشد بره نر و بره ماده تاثیرگذار می باشد. نژاد گوسفند و ژنتیک از جمله این موارد به شمار می رود. در حقیقت جدا از جنسیت بره عواملی مانند داروهای تقویتی، تغذیه بره از علوفه های تازه و مرغوب و شرایط و محیط مناسب می توانند در رشد بره های نر و ماده تاثیرات بسزایی را داشته باشند.

میزان رشد بره گوسفند

 

مطلبی که در تمامی مقالات بیان شده است، حاکی از این موضوع هستند که رشد کردن بره نر به طور چشمگیری بیشتر از رشد بره ماده می باشد. البته پیش آمدن چنین وضعیتی دلایل علمی دارد اما به ظاهر کاملا پیداست که در شرایطی یکسان رشد کردن بره های نر می تواند بیشتر از رشد بره های ماده باشد. اساسا هورمون هایی که در بدن بره ماده و بره نر وجود دارد باعث رشد جثه آنها می شود اما از آنجایی که ترشح این نوع هورمون ها در بدن بره ماده زودتر از بره نر متوقف می شود. لذا این کمبود هورمون، آشکارا در رشد بره ماده قابل دیدن می باشد.

 

متوقف شدن رشد بره ماده

 

عموما بره های ماده هنگام رسیدن به بلوغ رشد آنها متوقف شده و آماده باروری می شوند که این می تواند جزء مزیت های مهم یک بره ماده به شمار آید. اما در هنگامی که بره های نر و ماده به قصد فروش و درآمدزایی مورد پرورش قرار می گیرند باید گفت بدون شک پرورش بره های نر می تواند سودآور تر باشد زیرا جثه بزرگتری داشته و وزن سنگین تری را شامل هستند. البته بره ماده ضمن داشتن وزن کم و ثابت خود برای دامپرور می تواند فوایدی نظیر بره زایی و فرآورده های لبنی را داشته باشد. در بیشتر مواقع دامپروران برای چاق کردن بره های ماده و بره های نر سعی می کنند بره ها را جدا از گوسفندان نر و ماده نگه داشته تا مبادا بره ای بارور شود. سپس در مکانی مناسب آنها را به صورت دستی تغذیه کرده و اجازه رفتن به چرا را به آنها نمی دهند. زیرا گشتن در چراگاه و پیدا نمودن علوفه مورد نیاز خود می تواند سبب کاهش وزن بره شود. در شرایطی داروهای تقویتی می توانند تاثیرات چشمگیری را در رشد کردن بره ها داشته باشند.

تاثیر تغذیه و نژاد بره در میزان رشد

 

تمامی دامپروران می دانند که قوچ ها همیشه از میش ها جثه بزرگتری دارند. اما بسته به نژاد گوسفند هر یک از قوچ ها هم در یک وزن نسبی قرار دارند. به فرض مثال نژاد مهربانی گوسفندان از جمله نژادهای گوشتی است که قوچ های این نژاد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده اند. اما نژاد قره گل گوسفندان جزء گوسفندان پشمی هستند که قوچ های این نژاد بیشتر تولید کننده پشم هستند تا گوشت. از این رو نژاد در میزان رشد بره بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که ذکر شد عوامل دیگری نظیر نگهداری و تغذیه در رشد بره ماده و بره نر تاثیرات مهمی دارد. پس نوع تغذیه دام و محیطی که دام در آن چرا می کند در وزن گیری بره موثر است و باعث می شود تا یک نژاد از گوسفند در شرایط متفاوت رشد مختلفی داشته باشند.

تاثیر اخته کردن در میزان رشد گوسفند

 

یکی از عواملی که سبب شده تا گوسفند از هر نژادی که باشد وزن گرفته و جثه بزرگتری را به خود بگیرد، اخته کردن آنها می باشد. در این روش که تنها در مورد قوچ ها اجرا می شود، بره نر یا همان گوسفند نر از جفت گیری آن به وسیله اخته کردن جلوگیری شده تا تمام انرژی گوسفند صرف خوردن و وزن گیری شود. البته در روش دیگری دامپروران مانع از شیر دهی گوسفند ماده به بره های خود شده و اجازه نمی دهند تا باروری مجددی داشته باشد که در این حالت گوسفند ماده به دنبال وزن گیری تمام روز را به خوردن علوفه می پردازد که اینحالت تاثیر مستقیم در وزن گیری خواهد داشت.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۸ ، ۱۶:۳۰
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۲۳ ب.ظ

رژیم غذایی چه تاثیری در پرورش و رشد طیور دارد

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور و پرورش آن

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور را نمی توان نادیده گرفت و رژیم غذایی در صورتی که به درستی رعایت شود علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از بیمار شدن طیور می شود، خواهد توانست رشد آن را سریع تر نماید و به همین دلیل قبل از پرورش طیور حتما باید یک برنامه غذایی مفید برای آنها تعیین کرده و سپس اقدام به پرورش و نگهداری آن نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

 

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور

 

بی شک هر فردی که اقدام به نگهداری طیور می کند این خواسته را از آنها دارد که هرچه سریعتر طیور نگهداری شده توسط وی بزرگ شده و قابل استفاده شوند و به همین دلیل باید تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور را جدی بگیریم چرا که بی شک تنها عاملی که سبب رشد طیور خواهد شد تغذیه مناسب می باشد و به همین دلیل باید با تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین تغذیه را برای طیور خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که طیور می توانند از مواد غذایی مختلفی تغذیه نمایند و شما باید از میان این مواد غذایی بهترین و مقوی ترین مورد را انتخاب نمایید.

طیور نیز مانند انسان نیاز به خورد و خوراک دارند و نوع خورد و خوراک نیز می تواند بر رفتار حیوان تاثیر داشته باشد و به همین دلیل می توانید با انتخاب کردن غذاهای مقوی و مفید برای طیور، رشد و نمو آنها را سرعت بخشید. بی شک زیاد خوردن دلیلی بر رشد سریع نخواهد بود بلکه باید غذاهایی بجا و مقوی توسط طیور مصرف شوند تا بتوانید نتیجه ای خوب از آن شاهد باشید.

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور و بیماری ها

 

یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید انجام دادن کار هایی است که مانع از بیمار شدن طیور می شود چرا که بسیار ساده می توانید طیور خود را بیمار نمایید. دادن غذاهای تازه می تواند راهی برای فرار کردن از بیماری طیور باشد و به همین دلیل بهتر است تمامی مواد غذایی طیور را تازه خریداری نمایید. لازم به ذکر است که خوردن سبزیجات برای طیور بسیار مفید می باشد چرا که هم به عنوان یک غذای مقوی بوده و هم بدن آن را تمیز تر خواهد کرد. کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از دیگر مزیت هایی است که خوردن سبزیجات برای طیور خواهد داشت.

بی شک یک پرنده و یا مرغی که بیمار شده باشد سرعت رشد آن کاهش پیدا خواهد کرد و در قبال رشد کردن پس رفت نیز خواهد داشت و به همین دلیل اصلی ترین عامل در رشد سریع طیور جلوگیری از بیمار شدن آن می باشد که می تواند با راه های مختلفی باشد. کنترل خورد و خوراک طیور می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که با کنترل کردن آن خواهید توانست خطر ابتلا به بیماری ها را به حداقل برسانید.

 

رژیم غذایی برای جوجه ها

 

توجه داشته باشید که تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور در سنینی کوچک بسیار بالا خواهد بود و بی شک رشد یکنواخت جوجه هاست که عمر حیوانات را تعیین خواهد کرد و به همین دلیل ابتدا باید به تمامی جوجه ها یک غذای یکسان داده شود و این مرحله می تواند از 2 تا 3 ماه به طول انجامد. توجه داشته باشید که در این دوره بهتر است از غذاهای سبک و مقوی استفاده شود تا جوجه بتواند با خوردن غذای کم بیشترین انرژی را دریافت نماید و با این کار می توانید تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور را به عینه مشاهده نمایید.

تاثیر رژیم غذایی بر عمر طیور

 

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور می تواند بر عمر طیور نیز تاثیر داشته باشد چرا که بی شک در صورت تغذیه مناسب طیور می توانید آن را به مدت طولانی تری زنده نگه دارید و در صورت گذراندن بعضی سنین، امکان مردن طیور به سختی امکان پذیر خواهد بود و به همین دلیل در تمام سنین باید به خورد و خوراک طیور دقت داشته باشید تا هیچ گونه خطری آن را تهدید نکند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۸ ، ۱۶:۲۳
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۹ ب.ظ

اهمیت وزن در دام زنده

مهم ترین تاثیرات وزن بدن در دام زنده 

 

وزن آشکارترین و مهمترین عامل در انتخاب و تولید و همچنین عملکرد حیوانات است. وزن ماهیت دام را نشان می دهند و به طور مداوم با تغذیه، آب دادن، ریزش، ادرار کردن، تنفس و غیره تغییر می کند.

عوامل مهم بودن وزن در حیوانات 

وزن در ارزیابی کارایی تولید مثل و عملکرد رشد در حیوانات بسیار مؤثر است. می توان از آن برای تعیین وضعیت سلامتی حیوان هنگام اندازه گیری با توجه به سن آن استفاده کرد. به عنوان مثال: کاهش وزن حیوان نشانه ای از سلامتی نامناسب است و برعکس، بدست آوردن آن نشان می دهد که حیوان از سلامتی خوبی برخوردار است.

علاوه بر این، از وزن نیز می توان در اندازه گیری دوز صحیح داروی درمانی برای معالجه بیماری های حیوانات، برای جلوگیری از خطر کمبود مصرف یا مصرف بیش از حد استفاده کرد.

از وزن می توان برای تعیین مقدار صحیح خوراکی که یک حیوان می تواند برای جلوگیری از کمبود غذای تغذیه ای یا پرخوری استفاده کرد. همچنین به شما امکان می دهد مقادیر احتمالی حیوان زنده را نسبت به قیمت بازار تعیین کنید.

وزن گیری همچنین در تعیین زمان شیر گرفتن از حیوان کمک می کند. همچنین برای پیش بینی رشد گوساله ها با تجزیه و تحلیل داده های ضبط شده و مطالعه نمودار عملکرد می توان آن را بررسی نمود.

همچنین بیان می کند که وزن حیوانات بسیار مهم است زیرا در تصمیم گیری برای پرورش، تغذیه و ارائه خدمات دامپزشکی تحت شرایط کشاورزان کمک می کند.

 

روش های مختلفی برای اندازه گیری وزن بدن دام 

 

متداول ترین روش های اندازه گیری وزن بدن عبارتند از:

مقیاس الکترونیکی

استفاده از باند وزن

قد، عرض و ضربان قلب

1. مقیاس الکترونیکی

 

مقیاس های الکترونیکی رایج ترین روش برای تعیین وزن حیوان است که در سراسر جهان بر روی حیوانات و گونه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، مناطق روستایی بیشتر در معرض افرادی است که درآمد کم دارند و هزینه مقیاس ها زیاد است. از این رو، بیشتر کشاورزان برای استفاده از مقیاس الکترونیکی زیرساخت هایی از قبیل برق ندارند.

 

2. باند وزن

 

یک روش جایگزین وجود دارد که می تواند از باند وزن استفاده کند (ابزاری که برای برآورد وزن زنده حیوانات استفاده می شود). این نوار، کمربند است که در اطراف قسمت های بدن حیوان قرار می گیرد که طول (سانتی متر) را به کیلوگرم (کیلوگرم) اندازه گیری و تبدیل می کند. از نوارهای وزنی بر روی گونه های مختلف جانوری استفاده شده است: گوسفند، بز، گوشت گاو و گاوهای شیری.

3. قد، عرض و تیرچه قلب

 

قد، عرض و ضربان قلب اغلب برای پیش بینی وزن زنده در گاوها استفاده می شود. نوار قلاب قلب به توانمندسازی دانشمندان درمورد ارزش حیوانات خود کمک می کند تا تجارت، وضعیت اقتصادی آن ها و بهبود دام را بهبود بخشد. علاوه بر این، کشاورزان با دانش بهتر در مورد وزن حیوانات خود می توانند شیوه های مدیریتی خود را بهبود بخشند که به نوبه خود می تواند باعث رفاه و تولید گاو شود.

براساس گزارش ها بهترین روش برای اندازه گیری وزن حیوانات بدون مقیاس، کمک به وزن بدن بر روی برخی از خصوصیات بدن است که می توان به آسانی اندازه گیری کرد. در پیش بینی ترکیب لاشه در بزها از وزن بدن و اندازه گیری های خطی مانند ضربان قلب، طول بدن و قد در هوا استفاده می شود.

برای جلوگیری از اتلاف پول ، به ویژه برای کشاورزان تجاری، وزن برای همه کشاورزان بسیار مهم است. استفاده از اندازه گیری بدن به خصوص برای آن دسته از کشاورزان که به سرمایه کم، با کمی آموزش و نظارت حداقل دسترسی دارند، عملی، سریعتر، آسانتر و ارزانتر است.

 

 

برای اطلاع بیشتر در مورد تغذیه دام و می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

رشد بره نر و بره ماده به چه صورت می باشد

بررسی اثرات تغذیه مناسب در پرورش دام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۸ ، ۱۶:۱۹
alivesheep alivesheep
چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۴ ب.ظ

شناخت عوامل ضد تغذیه ای در خوراک دام

عوامل ضد تغذیه ای (ANFs)، همچنین به عنوان مواد مغذی، مواد ثانویه یا متابولیت های ثانویه گیاه شناخته می شوند، ترکیباتی هستند که ممکن است توسط خودشان یا از طریق محصولات متابولیکی مورد استفاده قرار گیرند. در صورت استفاده، این خوراک می تواند بر سلامتی و تولید حیوانات تأثیر می گذارند.عوامل ضد تغذیه ای ممکن است اثرات سوء متعددی داشته باشد: کاهش مواد مغذی، هضم پذیری، جذب مواد مغذی و غیره. سطح پایین عوامل ضد تغذیه ای در هر نوع خوراک دام توصیه می شود و مقادیر بالای این عوامل ممنوع است.

 

مشکلات شناسایی شده

 

اصلی ترین چالش ها در تولید حیوانات به ویژه برای نشخوارکنندگان: کاهش هزینه های خوراک، بهبود کیفیت محصولات و افزایش تولید است. برای دستیابی به این هدف، کشاورزان ترغیب می شوند از استفاده از خوراک غیر متعارف سوء استفاده کنند، شاخ و برگ و بوته ها را مرور کنند. با این حال، مشکل تغذیه چنین مواد این واقعیت است که آنها حاوی عوامل ضد تغذیه ای مختلف با غلظت های مختلف هستند که باعث ایجاد اثرات مضر برای حیوانات می شود.

چرا مواد خوراکی گیاهان حاوی عوامل ضد تغذیه ای هستند؟

 

عوامل ضد تغذیه ای به عنوان مکانیسم دفاعی در گیاهان عمل می کند. گیاهان همچنین از عوامل ضد تغذیه ای گیاه برای تعامل گیاه با گیاهان، برای نبرد با دشمنان خود و تعامل با محیط بیرونی تولید و استفاده می کنند. گیاهان به عنوان سموم دفع آفات از مواد مغذی استفاده می کنند و از خود در برابر باکتری ها، پرندگان و سایر حشرات محافظت می کنند. فقط برای استناد به برخی از مثالها: طعم تلخ، رنگهای غیر جذاب، سمی، بوی بد و سرکوب کننده های ایمنی می توان اشاره کرد.

اثرات مضر و سودمند آنتی مغذی ها

 

عوامل ضد تغذیه ای می توانند اثرات غیرقابل پیش بینی بر روی حیوانات داشته باشند. چنین تأثیراتی می تواند مثبت باشد:

بار انگل را کاهش دهید

 

کاهش پروتئین در شکمبه

 

انتشار متان را کاهش دهید

 

نفخ در حیوانات را کاهش دهید

 

یا منفی:

کاهش خوراک

 

تبدیل خوراک پایین

 

به پروتئین و سایر مواد مغذی مهم مورد نیاز حیوانات موجود در خوراک متصل می شوند

همچنین ممکن است در برخی موارد باعث مرگ شود.

 

بسته به میزان غلظت مواد مغذی موجود در یک خوراک خاص. آنها در استفاده از مواد مغذی رژیم غذایی به روش های مختلف دخالت می کنند، از جمله:

ترکیب آن ها، هضم مواد مغذی را کاهش می دهد.

 

به دستگاه گوارش حیوان آسیب می رساند.

 

بازده هضم را کاهش دهد

 

می تواند باعث رشد در حیوانات و راندمان خوراک شود.

 

سلامت و عملکرد حیوانات را تحت تأثیر قرار دهید.

شایع ترین عوامل ضد تغذیه ای در مواد غذایی گیاهی است

 

فاکتورهای ضد تغذیه کننده مخرب زیر که اغلب از طریق تجزیه آزمایشگاهی در مورد خوراک دام و علوفه مورد استفاده در تغذیه دام مورد آزمایش قرار می گیرند. با این حال ، این لیست بسته به علاقه فرد ممکن است بی پایان باشد زیرا در بسیاری از کشورها ایمنی خوراک مورد نظر است.

 

عوامل ضد تغذیه ای رایج در خوراک دام و علوفه ها 

 

این مواد عبارتند از:

ساپونین ها

 

تانن ها

 

مهار کننده های پروتئین

 

آلکالوئیدها

 

اسیدهای آمینه غیر پروتئین (میموزین)

 

لکتین ها (فیتوهاماگلوتینین)

 

مهار کننده های تریپسین

اسید فیتیک

 

اگزالات

 

مهار کننده های آمیلاز

 

گلیکوزیدهای سیانوژنیک

 

آفلاتوکسین ها و گوسیپول.

 

روش های مقابله و کاهش عوامل ضد تغذیه ای در خوراک دام

 

استفاده از تکنیک های مناسب یا فرآیندهای مؤثر یا ترکیبی از تکنیک ها می تواند به کاهش یا از بین بردن اثرات جانبی عوامل ضد تغذیه ای کمک کند. تکنیک های معمول و ارزان با هدف خنثی سازی یا کاهش عوامل ضد تغذیه ای موجود در مواد غذایی عبارتند از:

استفاده از پلی اتیل گلیکول (PEG)، خشک کردن مواد خوراکی، استفاده از خاکستر چوب، روش تخمیر حالت جامد و استفاده از ذغال فعال (Biochar)، و غیره اما هر تکنیک عواقب یا پیامدهای خاص خود را از قبیل هزینه، نیروی کار و اثرات آن بر مواد مغذی مهم موجود در خوراک مورد نیاز حیوانات در خوراک را دارد.

درک بهتر و مدیریت بهتر عوامل ضد تغذیه ای لازم است تا کشاورزان بتوانند ضمن افزایش فواید آن ها و در نتیجه امکان استفاده از مخازن وسیع از خوراک دام، از تکنیک های مناسب تری برای کاهش اثرات مضر عناصر مغذی استفاده کنند.

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات زیر مراجعه نمایید : 

نکات مهمی که در پروش گوسفند باید در نظر بگیریم

عوامل مهم در تشخیص گوشت گوسفند با کیفیت

چگونه از وزن واقعی گوسفند زنده اطمینان پیدا کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۸ ، ۱۶:۱۴
alivesheep alivesheep