فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند

فروش اینترنتی گوسفند زنده نمونه

فروش اینترنتی گوسفند


بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir

خرید گوسفند زنده
خرید و فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۳۶ ب.ظ

توضیحاتی در خصوص اهمیت واکسیناسیون دام

 اهمیت واکسیناسیون دام در سال های اخیر برای عموم کاملا واضح و روشن می باشد. با توجه به وقوع بیماری های متنوع در میان دام ها از انواع مختلف واکسیناسیون دام استفاده می گردد. از جمله واکسن های دامی می توان به زخم سیاه و آبله ی بز و گوسفند اشاره نمود.


اهمیت واکسیناسیون دام

واکسیناسیون دام

 

واکسیناسیون یکی از بهترین روش های جلوگیری از بیماری های شایع در میان دام ها می باشد. که دست اندرکاران بهداشت به صورت منظم در جهت واکسیناسیون دام ها اقدامات لازم را به کار می برند. واکسن، میکروب کشته شده ی ضعیفی می باشد که به عنوان ضد زهر و میکروب عمل کرده و دستگاه ایمنی بدن دام را در مقابل هرگونه زهر، تحریک و در حالت کلی بدن دام را در مقابل بیماری ها مقاوم و قوی می کند. واکسن ها به دو دسته زنده و کشته تقسیم بندی می شوند. واکسن زنده از میکروب ضعیف شده یک بیماری و واکسن کشته از میکروب کشته شده یک بیماری تهیه و تولید می شوند. توجه داشته باشید که روش های انجام واکسیناسیون در دام ها متنوع می باشد که از جمله این روش های مختلف واکسیناسیون دام می توان به جلدی، زیر جلدی و ماهیچه ای اشاره نمود.

 

روش داخل چشمی که به صورت قطره ای می باشد نیز از دیگر روش های واکسیناسیون است. واکسن ها با توجه به انواع بیماری های مختلف در کشورمان به تولید می رسند. با توجه به گسترش بیماری ها در سال های آینده تولید واکسن های دام ها نیز افزایش یافته است و طریقه و مقدار مصرف واکسن های مورد نیاز برای جلوگیری از بیماری های دام ها با توجه به نظر متخصصان دارویی و دام پزشکان تعیین و مشخص می گردد. از جمله مهمترین واکسن های دامی که قبل از خرید گوسفند زنده باید بررسی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- واکسن کشته آگالاکسی

- واکسن کشته تب برفکی

- واکسن آنتروتوکسمی

- واکسن تب مالت

- واکسن زنده شارین علامتی

- واکسن زنده آبله بزی و گوسفندی


واکسیناسیون دام

 

اهمیت واکسیناسیون دام

 

آیا از اهمیت واکسینه کردن دام اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید واکسیناسیون دام ها علل اصلی حیات آنها می باشد؟ آیا می دانید استفاده ی نامناسب از واکسیناسیون سبب ایجاد مشکلات دیگر می شود؟

 

در این بخش می خواهیم اطلاعاتی در خصوص اهمیت واکسینه کردن دام صحبت هایی داشته باشیم. وقوع بیماری در میان دام ها علاوه بر مرگ و میر سبب وارد شدن زیان بسیاری بر دامداران و عشایر می شود. بنابراین در این هنگام اهمیت واکسیناسیون به وضوح مشاهده می گردد. پایه کوبی یا همان واکسینه کردن دام سبب حفظ دام ها در مقابل تمامی بیماری ها و ویروس ها می شود و علاوه بر حفظ سیستم ایمنی بدن سبب رشد مناسب دام ها نیز می شود.

 

واکسیناسیون از همان روزهای اول شروع و تا پایان عمر دام ادامه می یابد. در سال های متمادی بر اساس مشاهده ها می توان‌ گفت در اثر سهل انگاری و کوتاهی و بی اعتنایی به اهمیت واکسیناسیون، شاهد شیوع بیماری های خطرناک در میان دام ها می باشیم که این موضوع زیان های بسیار زیادی را بر دامداران وارد کرده است. تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری در دام ها و ممانعت از وارد شدن ضرر و زیان مالی بایستی اهمیت واکسن در دام ها به وضوح برای افراد مشخص گردد. در سال های اخیر با واکسیناسیون به موقع توانسته ایم این زیان وارده را کم تر کنیم.


اهمیت واکسیناسیون دام

 

شایع ترین بیماری در دام ها

 

از جمله شایع ترین بیماری های مشاهده شده در دام ها می توان به آبله ی گوسفند و بز و سیاه زخم اشاره نمود که استفاده از واکسن این بیماری ها زیر نظر متخصص دارویی مشخص می گردد.

 

واکسن زنده آبله گوسفندی: این واکسن برای مدت ۱ سال سبب ایمنی بدن دام شده و حدود ۲۰ سال است در کشورمان تولید می گردد. حدود نیم سی سی از این واکسن برای گوسفند و بره مناسب می باشد.

 

واکسن سیاه زخم: این واکسن برای گاو ۲ میلی لیتر و برای بره و گوسفند نیم میلی لیتر کافی می باشد و به صورت زیر جلدی از سه ماهگی در دام تزریق می گردد.‌ 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی